/ В некоторых командах:
// Значение "0" - выключено
// Значение "1" - включено // В некоторых командах:
// Значения выставлены на мой вкус)
// Конечно это не все команды, а только те что смог найти, к тому же, для некоторых так и не смог
// найти описание. Для безопасности - не меняйте у них значения.
hostname "public server"
sv_password ""
sv_region 3 // The region of the world to report this server in.
sv_contact "digit2006@yandex.ru" // Контактный email администратора сервера.
rcon_password "khjvkghjj"
exec banned_user.cfg
writeid
// Настройки игры
mp_footsteps 1 // Будет ли слышно шаги ?
mp_flashlight 1 // Будут ли слепить Флеш-гранаты ?
mp_autocrosshair 0 // Что то для прицела
mp_friendlyfire 1
mp_chattime 10 // Количество секунд, которое игроки смогут чатится после окончания игры
mp_timelimit 30
mp_buytime .55 // Сколько секунд можно закупатся после начала раунда
mp_maxrounds 0
mp_winlimit 0
mp_startmoney 1300
mp_roundtime 2.30
mp_freezetime 5
mp_c4timer 35 // Сколько секунд будет тикать взрывчатка C4
mp_limitteams 2
mp_autoteambalance 1
mp_dynamicpricing 0
// punish
mp_tkpunish 0 // Будет ли ТимКиллер убит в сл. раунде? {0=no, 1=yes}
mp_autokick 0 // Авто кик тимкилерров
mp_spawnprotectiontime 0 // Кикнуть игроков которые стреляют своих в течении X секунд после начала раунда.
mp_hostagepenalty 4 // Терористов будет кикать если убьют более X заложников
// world
sv_gravity 800 // Гравитация мира
sv_stopspeed 75 // Плавность остановки игрока на земле
sv_maxspeed 320
sv_accelerate 5
sv_airaccelerate 10
sv_wateraccelerate 10
sv_waterfriction 1
sv_footsteps 1 // Играть звуки ходьбы для игроков
sv_rollspeed 200
sv_rollangle 0 // Max view roll angle
sv_friction 4 // World friction.
sv_bounce 0 // Bounce multiplier for when physically simulated objects collide with other objects.
sv_maxvelocity 3500 // Maximum speed any ballistically moving object is allowed to attain per axis.
sv_stepsize 18
sv_backspeed 0.6 // How much to slow down backwards motion
sv_waterdist 12 // Vertical view fixup when eyes are near water plane.
sv_pushaway_force 30000 // How hard physics objects are pushed away from the players on the server.
sv_pushaway_min_player_speed 75 // If a player is moving slower than this, don't push away physics objects (enables ducking behind things).
sv_pushaway_max_force 1000 // Maximum amount of force applied to physics objects by players.
// rcon
sv_rcon_minfailuretime 30 // Number of seconds to track failed rcon authentications
sv_rcon_minfailures 5 // Number of times a user can fail rcon authentication in sv_rcon_minfailuretime before being banned
sv_rcon_maxfailures 10 // Max number of times a user can fail rcon authentication before being banned
sv_rcon_banpenalty 5 // Number of minutes to ban users who fail rcon authentication
// network
sv_unlag 1 // Enables player lag compensation
sv_maxunlag .5 // Maximum lag compensation in seconds
sv_lagflushbonecache 1 // Flushes entity bone cache on lag compensation
sv_unlag_fixstuck 1 // Disallow backtracking a player for lag compensation if it will cause them to become stuck
sv_max_usercmd_future_ticks 8 // Prevents clients from running usercmds too far in the future. Prevents speed hacks.
sv_runcmds 1
sv_showimpacts 0 // Shows client (red) and server (blue) bullet impact point (1=both, 2=client-only, 3=server-only)
sv_showplayerhitboxes 0 // Show lag compensated hitboxes for the specified player index whenever a player fires.
sv_lan 0 // Server is a lan server ( no heartbeat, no authentication, no non-class C addresses )
sv_minrate 15000 // Min bandwidth rate allowed on server, 0 == unlimited
sv_maxrate 35000 // Max bandwidth rate allowed on server, 0 == unlimited
sv_minupdaterate 40 // Minimum updates per second that the server will allow
sv_maxupdaterate 100 // Maximum updates per second that the server will allow
sv_mincmdrate 40
sv_maxcmdrate 100
sv_client_interpolate 1
sv_client_interp 0.01
sv_client_cmdrate_difference 10
sv_timeout 65 // After this many seconds without a message from a client, the client is dropped
//sv_visiblemaxplayers 17 // Можно сделать невидимые слоты. К примеру у вас 12 слотов, вы хотите сделать
// 2 невидимых, для этого ставим что видимых слотов будет 10, а 2ух
// как будто не будет, можно будет подсоединится к серверу набрав в консоле connect и ip сервера.
sv_pure_kick_clients 1
// queries
sv_enableoldqueries 1 // Enable support for old style (HL1) server queries
sv_max_queries_sec_global 60 // Maximum queries per second to respond to from anywhere.
sv_max_queries_window 30 // Window over which to average queries per second averages.
sv_max_queries_sec 3.0 // Maximum queries per second to respond to from a single IP address.
// voice
sv_alltalk 0
sv_voiceenable 1
sv_voicecodec vaudio_speex // Specifies which voice codec DLL to use in a game. Set to the name of the DLL without the extension.
// files
net_maxfilesize 63
sv_consistency 1 // Whether the server enforces file consistency for critical files
sv_allowupload 1 // Allow clients to upload customizations files
sv_allowdownload 1 // Allow clients to download files
//sv_downloadurl "http://arbigon.ru/cstrike/" // быстрая закачка от куда будет..
// logs
log on // Enables logging to file, console, and udp < on | off >.
sv_logbans 0 // Log server bans in the server logs.
sv_log_onefile 0 // Log server information to only one file.
sv_logecho 1 // Echo log information to the console.
sv_logflush 0 // Flush the log file to disk on each write (slow).
sv_logfile 1 // Log server information in the log file.
sv_logsdir "logs" // Folder in the game directory where server logs will be stored.
sv_logblocks 0 // If true when log when a query is blocked (can cause very large log files)
sv_logdownloadlist 1
mp_logdetail 3 // Logs attacks. Values are: 0=off, 1=enemy, 2=teammate, 3=both)
// specs/playerid
sv_specaccelerate 5
sv_specspeed 1.5
sv_specnoclip 1
mp_forcecamera 0
mp_allowspectators 1 // toggles whether the server allows spectator mode or not
mp_playerid 0 // Controls what information player see in the status bar: 0 all names, 1 team names, 2 no names
mp_playerid_delay 0.5 // Number of seconds to delay showing information in the status bar
mp_playerid_hold 0.25 // Number of seconds to keep showing old information in the status bar
mp_fadetoblack 0 // fade a player's screen to black when he dies
// misc
sv_maxreplay 0 // Maximum replay time in seconds
sv_pausable 0 // Is the server pausable.
sv_cheats 0 // Allow cheats on server
sv_filterban 1 // Set packet filtering by IP mode
sv_stats 1 // Собирать ли статистику нагрузки на CUP (процессор)
sv_instancebaselines 1 // Enable instanced baselines. Saves network overhead.
mp_decals 200
fps_max 1000 // Frame rate limiter
decalfrequency 2000
r_spray_lifetime 0 // Number of rounds player sprays are visibl
exec mani_server.cfg
exec bot.cfg
exec mani_quake_sounds.cfg
sv_pure 0
sv_pure 0